38. Jak wygrać życie

Książka "Jak wygrać życie" wpadła w moje ręce, dzięki Grupie wydawniczej Foksal, która napisała do mnie maila z propozycją zrecenzowania tej oto pozycji. A jako że brzmiała bardzo zachęcająco i po przeczytaniu jej opisu bardzo mnie zainteresowała, z chęcią przystałam na tą propozycję i tak oto kilka dni później książka ta wpadła w moje ręce i natychmiast zabrałam się za jej lekturę.

"Jak wygrać życie", to poradnik dla młodzieży, w którym autorka stara się udowodnić młodym ludziom, wchodzącym w okres dorastania, że nie mają ograniczeń i mogą sami decydować o własnym losie i życiu. Cała książka podzielona jest na sześć części, w których autorka przedstawia najważniejsze zagadnienia, a wśród których znajdują się choćby takie działy jak  "Bądź sobą", "Dbaj o swoje zdrowie" czy też "Pozytywny nastrój", ale nie tylko.

Tym co zwraca uwagę czytelnika przy pierwszym kontakcie z tą książką, jest niewątpliwie przyciągająca uwagę okładka. Książka sama w sobie nie jest gruba, liczy może około 200 stron, a całość napisana jest w sposób bardzo czytelny i przystępny, dzięki czemu czyta się ją bardzo szybko i z prawdziwą przyjemnością. Jeśli mówimy już o pierwszym wrażeniu, to ogromne wrażenie zrobiło na mnie również wnętrze książki, które jest niesamowicie estetyczne i jeszcze bardziej przyciąga uwagę czytelnika.

Jednak jak to się mówi, książki, nie należy oceniać po okładce, więc przejdźmy może do sedna sprawy, czyli wnętrza tej pozycji, które nie da się zaprzeczyć, przyciąga uwagę w nie mniejszym stopniu niż oprawa. Już od pierwszych stron wiadomo, że autorka zna się na rzeczy i wie o czym pisze, nie jest to więc kolejny spośród żenujących poradników, który w rzeczywistości nie da wam żadnych wskazówek, a tylko niepotrzebnie wydacie na niego pieniądze. Nie. Nicola Morgan daje rady jak rzeczywiście młodzi ludzie mogą wpłynąć na własne życie, nie zapychając przy tym książki zbędnymi informacjami, ale za to podając źródła, gdzie co dociekliwsi będą mogli dowiedzieć się jeszcze więcej na temat interesujących ich zagadnień.

Jednak tym, co przekonało mnie najbardziej do tej pozycji, była promieniująca z niego pozytywna energia. Po jej lekturze, czułam się szczęśliwsza, ponieważ uświadomiłam sobie, że wiele spośród małych rzeczy, które otaczają mnie na codzień, a na które nie zwracam zazwyczaj uwagi, może mnie uszczęśliwić. Ten poradnik to skarbnica wskazówek, jak uczynić każdy dzień lepszym, nawet poprzez małe rzeczy i gesty. Po lekturze poczułam prawdziwą ulgę, zdając sobie sprawę, jak wiele okazji przepuszczam, by osiągnąć szczęście i jak niewiele potrzeba, by zapanować nad własnym życiem i nie pozostawiać go w rękach innych.

Nie da się również zaprzeczyć, że jest to wręcz idealna pozycja dla młodzieży, jednocześnie lekka, ale i wyjątkowo rzeczowa, pełna faktów i porad pozwalających przetrwać okres dojrzewania, pomagając zrozumieć wszystkie zmiany zachodzące w tym czasie w ciele młodego człowieka oraz w sposobie jego myślenia. Sprawia to, że jest to pozycja idealna zarówno dla nastolatka, jak i jego rodzica, ponieważ tłumaczy zachowania dziecka, co może pozwolić rodzicowi lepiej go zrozumieć.


"Jak wygrać życie", to najlepszy poradnik jaki czytałam, bardzo rzeczowy, pełen pozytywnej energii i wywołujący uśmiech na twarzy. Udowadnia, że nawet młody człowiek może mieć władzę nad własnym życiem i nie musi bać się okresu dojrzewania, a przeżyć go tak, by w przyszłości niczego nie żałować.

Autor: Nicola Morgan
Wydawnictwo: Grupa wydawnicza Foksal
Ilość stron: 210
Ocena: 7/10

Komentarze