13. Royal. Królestwo ze szkła

Jakiś czas po tym, jak po raz pierwszy usłyszałam o książce "Royal" postanowiłam ją zamówić i niedługo później zabrałam się za jej lekturę, oczekując czegoś lekkiego i przyjemnego do czytania, w typie "Rywalek". Czy otrzymałam to, czego się po tej książce spodziewałam? Zaraz się przekonacie.

"Royal" to opowieść o pewnej nastoletniej dziewczynie, żyjącej w królestwie otoczonym szklaną kopułą, które jako jedyne przetrwało III Wojnę Światową, która zniszczyła resztę świata. Jest wychowywana przez wujostwo, od którego pragnie się uwolnić. Pod wpływem szantażu ze strony ciotki, bierze udział w naborach na przyszłą królową i trafia do pałacu, gdzie poznaje czterech młodzieńców, z których każdy z nich może być księciem. Musi nie tylko rywalizować z innymi konkurentkami, ale również domyślić się, który z owych czterech młodzieńców jest księciem. A to wcale nie jest takie łatwe zadanie, jak mogłoby się wydawać.

Pierwsze co przyszło mi na myśl, gdy usłyszałam o tej książce to "Rywalki". Jest to oczywiście skojarzenie uzasadnione. Podobna tematyka i kreacja powieści. A jednak, możemy dopatrzeć się kilku różnic, których mam wrażenie, wraz z następnymi tomami, będzie przybywać. Podobnie jak w "Rywalkach", mamy tu do czynienia ze światem, który następuje po obecnych czasach i tutaj również głównym motywem, jest rywalizacja dziewcząt o rękę księcia. Ta pozycja posiada jednak szczegóły, które odróżniają ją od jej poprzedniczki, czego przykładem jest czterech młodzieńców zamiast jednego. Stanowi to dodatkowe utrudnienie, dla rywalizujących miedzy sobą dziewcząt, ale sprawia również, że czytelnik jest jeszcze bardziej zainteresowany pozycją, samemu próbując znaleźć odpowiedź na pytanie, który z młodzieńców jest księciem.

Niektórzy mogą uznać podobieństwo do "Rywalek" za wadę, inni za zaletę, mnie jednak to podobieństwo tylko przyciągnęło do tej książki. Autorka ma bardzo przyjemny sposób pisania, a wykreowani przez nią bohaterowie zdecydowanie mają potencjał, nie mogę się więc doczekać kolejnych tomów, by móc lepiej ich poznać i zobaczyć, jak dalej się rozwiną. Niestety nie jest to pozycja bez wad, a najgorszą moim zdaniem są irracjonalne niekiedy zachowania bohaterów czy przerysowanie ich reakcji i choć nie zdarza się to aż tak często, to bywa absurdalne i może nieco zniechęcić do lektury swoją bezsensownością.

Przyznaję jednak, że "Royal" czytało mi się naprawdę dobrze. Jest to pozycja lekka i  bardzo przyjemna, choć nie wątpliwie skierowana bardziej w kierunku młodszego czytelnika z mniej wyrobionym gustem, choć ja bawiłam się przy tej pozycji naprawdę doskonale. Zakończenie historii wywołało na mnie ogromne wrażenie i sprawiło, że zaczęłam zastanawiać się, czy poza kopułą, życie już na prawdę nie istnieje. A może jednak? Ta pozycja ma naprawdę olbrzymi potencjał i wiele oczekuję po następnych tomach, które moim zdaniem, będą jeszcze lepsze niż pierwszy tom serii i czekam na nie z niecierpliwością.


Autor: Valentina Fast
Wydawnictwo: Media rodzina
Ilość stron: 256
Ocena: 8/10

Komentarze