3. Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Harry'ego Pottera nie trzeba nikomu przedstawiać. Chłopiec znany na cały świat, zarówno magiczny, jak i nasz, mugolski. I mimo, że czytałam tą książkę już kilka razy, za każdym razem jej lektura sprawia mi równie wielką radość. Tak więc ostatnio, czując potrzebę ponownego zagłębienia się w tym świecie, sięgnęłam po pierwszy tom, by ponownie poczuć magię tej historii.

Chyba nikomu nie muszę mówić, o czym opowiada historia o Harrym Potterze. Jest to prawdopodobnie jednak z najbardziej rozpowszechnionych i znanych książek. Moim zdaniem, wręcz klasyka gatunku fantastycznego dla dzieci i lektura, którą każdy powinien przeczytać, czy duży czy to mały. Ale na czym dokładnie polega, furora tej książki? Zaraz wam powiem.

"Harry Potter i Kamień filozoficzny" to przede wszystkim wartka akcja, przyjemna fabuła, niezastąpieni bohaterowie a ponad wszystko, magia. Jestem fanką stylu pisarskiego autorki, a pędząca fabuła nie pozwala czytelnikowi się nudzić. Jednak najlepszą częścią utworu, zdecydowanie są bohaterowie, których kreacja jest wybitna. Od razu przywiązałam się do głównych bohaterów powieści, a bliźniaki Weasley od pierwszej sceny podbili moje serce. Powieść ta jest obfita w wiele różnorodnych postaci, a każda z nich została dokładnie przemyślana przez autorkę. Bohaterowie nie są jednolici i sprawiają, że z zapartym tchem śledzimy ich losy.

Kolejnym aspektem tego utworu, który szczerze mnie zachwycił, jest magia, jaką autorce udało się zawrzeć w książce, a co wcale nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Nie potrafię dokładnie określić, w jaki sposób udało jej się tego dokonać, jednak przyznaję, że już od pierwszej strony, czułam ten specyficzny klimat i nastrój, który wywoływał uśmiech na moich ustach. Magia Harry'ego, polega dla mnie jednak przede wszystkim na powrocie do dzieciństwa, kiedy dopiero rozpoczynałam moją przygodę z czytaniem. Dorastałam razem z Ronem, Harrym i Hermioną, słuchając opowieści o ich przeżyciach i uczyłam się życia razem z nimi. Powieść ta, szczególnie pierwszy tom, pozwala mi na powrót do moich własnych dziecięcych lat i wspomnień, kiedy sama rozpoczynałam szkołę.

"Harry Potter i kamień filozoficzny" jest dla mnie książką, którą darzę ogromnym sentymentem i która przywołuje uśmiech na mojej twarzy za każdym razem kiedy ją czytam. Fantastyczni bohaterowie i niezwykły magiczny klimat, sprawiły, że ludzie pokochali tą książkę całym sercem, a ze mną nie było inaczej. Uważam, że książka ta zasłużyła na swoją sławę, gdyż jest naprawdę wyjątkowa i uważam, że każdy powinien się z nią zapoznać, choćby tylko po to, by samemu móc posmakować tej magii.

Autor: J.K.Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 326
Moja ocena: 10/10

Komentarze