16. Król kruków

Po "Króla kruków" sięgnęłam przez przypadek, przyciągnięta piękną okładką i wieloma pozytywnymi opiniami na jej temat. I choć nie miałam wcale w planach lektury tej książki, postanowiłam dać tej książce szansę.

"Król kruków" to opowieść przedstawiająca historię czwórki bohaterów, którzy w czasie trwania akcji, stają się przyjaciółmi. Główna bohaterka, Blue, pochodzi z rodziny medium, jednak jako jedyna z rodziny, nie posiada daru jasnowidzenia. Jak się jednak okazuje, może być zamieszana w całą sprawę bardziej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Z drugiej strony, mamy trzech uczniów elitarnej szkoły męskiej, Ganseya, Adama oraz Ronana, którzy obsesyjnie poszukują tajemniczej linii mocy oraz legendarnego Króla kruków. Wydaje się, że utknęli w ślepym zaułku, nie wiedząc gdzie ruszyć dalej i  właśnie wtedy, na skutek przypadku, losy całej czwórki łączą się ze sobą. Poszukiwania nabierają tępa, a przyjaciele odkrywają, że tajemnica której szukali, może kosztować ich wszytko, własną wolę, wolność, a może nawet i życie.

Nie jest to moje pierwsze spotkanie z pisarstwem Maggie Stiefvater, ponieważ miałam już przyjemność zapoznać się z serią "Drżenie" jej autorstwa. Pozycję tą, czytałam już jednak jakiś czas temu i w tym czasie zdążyłam zapomnieć o niesamowitym stylu, jakim pisze autorka oraz o niezwykłym, pełnym magii klimacie, który nadaje swoim powieściom. I przyznam, że pisarce udało się mi o tym przypomnieć w najlepszy możliwy sposób, a to wszystko, właśnie za sprawą tej jednej powieści.

"Król kruków" to książka z pewnością niezwykła. Jak już wspomniałam, napisana wyjątkowym i niepowtarzalnym stylem, pełnym opisów i przeżyć bohaterów. Sam język autorki wprowadza do powieści klimat magii i tajemnicy, podszytych głęboko ukrytą grozą. Styl pisania autorki i cały posiadany przez nią warsztat, już same w sobie tworzą ponad połowę tej powieści, której nie można nie docenić. Na wielki plus przemawia również trzecioosobowa narracja, która umożliwia czytelnikowi poznanie całej sytuacji, z punktu widzenia różnych bohaterów, co zdecydowanie działa na korzyść tej pozycji.

Muszę przyznać, że autorka wykazała się mistrzostwem również przy kreacji bohaterów. Każdy z nich był inny i miał niesamowicie złożoną osobowość. Widać, że pisarka poświęciła wiele czasu kreując tych bohaterów, których bez względu na wady czy zalety, nie sposób nie polubić. Ja już od pierwszych stron zżyłam się niesamowicie z wszystkimi bohaterami, przeżywałam z nimi wszytskie przygody, lęki oraz smutki i pokochałam ich całym sercem.

"Król kier" to powieść, którą czyta się szybko i przyjemnie, a akcja trzyma czytelnika w napięciu już od pierwszej strony. Doskonale wykreowani bohaterowie i świetny styl autorki, sprawiają, że jest to pozycja, po którą nie sposób nie sięgnąć i każdy fan powieści młodzieżowych powinien zapoznać się z tą pozycją, a z pewnością się nie rozczaruje i spędzi miło czas z książką w ręku.

Autor: Maggie Stiefvater
Wydawnictwo: Uroboros
Ilość stron: 487
Ocena: 9,5/10




Komentarze