Book TMI TAG

Witajcie! Dzisiaj post nieco inny, ponieważ nie przychodzę do was z recenzją, a z Book TMI Tag. Mam nadzieję, że zainteresuje was ten pomysł i chętnie się do mnie przyłączycie, sami dodając ten tag na swoich blogach bądź instagramach i odpowiadając na pytania, na które i ja miałam przyjemność odpowiedzieć.

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Najlepszy styl... Hmmm... Powiem szczerze że nie wiem, ale myślę, że mogę tutaj podać Celaene ze "Szklanego tronu" a także Clary Fray oraz Izabelle Lightwood z "Darów anioła".

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Jedyny w swoim rodzaju i niepowtarzalny Kaz Brekker.

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Może nie tyle co kochałam a lubiłam i jest to Vanssa Santoro z "Baśnioboru". Najpierw ją lubiłam, potem nienawidziłam, potem znów zdobyła moją sympatię by znów ją stracić... W tej chwili już sama nie wiem co o niej myśleć...

4. Największa książka na twojej półce?
"Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa"

5.Najcięższa książka na twojej półce?
Ponownie "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa"

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Jeden, z "Rywalek" dołączony do pakietu książek, ale z niego nie korzystam. Ktoś chce?

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Niestety nie. Ale mam potterowską, a dokładniej huncwocką poduszkę. Liczy się?

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Kaz i Inej oczywiście z "Szóstki wron". Poza tym, również Magnus i Alec z "Darów anioła" oraz Percy i Anabeth z "Percy'ego Jacksona".

9. Ulubiona seria książek?
Będą to "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", "Trylogia czasu" oraz "Smok jego królewskiej mości".

10. Ulubiny soundtrack z książki?
Jest to "Open your eyes" - Bea Miller


11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
"Szóstka wron" i "Królestwo kanciarzy" a choć jest to duologia i zakończenie jest wystarczające, to chęte przeczytałabym o ich dalszych losach.

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
"Tysiąc pięter", "Był sobie pies" oraz "Marley i ja".

13. Od kiedy czytasz?
Odkąd nauczyłam się czytać, czyli od 6 roku życia.

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Według Pottermore, Slytherin.

15. Czego szukasz w książce?
Dobrej akcji, ciekawej fabuły i wyjątkowych bohaterów.

16. Ulubiony cytat?
"Nieważne na której drodze znajdziesz prawdę, do tak wielkiego sekretu prowadzi ich wiele" ~ "Century"
Pierwszy cytat, który mnie poruszył.

17. Ulubiona okładka?
Mam na swojej półce dużo książek i naprawdę masę cudownych okładek. Najładniejsze należą do "Króla kier", "Wyspy potępionych", "Króla kruków", "Smoka jego królewskiej mości", "Jutro" oraz "Trylogię czasu".

18. Akcja vs romans?
Zależy od tego, czego chcę w danej chwili, ale jednak akcja, choć wolałabym, żeby była z wątkami romantycznymi. 

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Nigdzie. Zwykle po prostu rzucam książkę w kąt i zabieram się za oglądanie filmu lub serialu, albo czytam dalej.

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Zależy od książki i czasu jaki mam na jej przeczytanie. Ale w połączeniu z nauką i szkołą, mogę założyć, że tydzień.

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Mój najdłuższy "kac książkowy" trwał 3 lata, z pojedynczymi przerwami na pojedyncze książki. Było to jednorazowe i przerwałam ten kac w ostatnie wakacje. Tak to raczej mi się one nie zdarzają.

22. Najmniej lubiana książka?
"Misja 100". Po prostu żenada. Nudna, jak flaki z olejem i już w pierwszym odcinku serialu dzieje się więcej niż przez całą książkę. Ponadto irytujący bohaterowie, nie poprawiają sytuacji.

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Kiedy bohater ma silny charakter i wie czego chce, a dodatkowo umie o to walczyć. Najlepsze są postacie intrygujące, o złożonych i niejednowymiarowych charakterach, które zmieniają się z biegiem akcji. Ponadto, jak zdążyłam się przekonać, jestem oczarowana inteligentnymi, przebiegłymi bohaterami, którzy potrafią znaleźć wyjście z każdej sytuacji i poradzić sobie w każdych warunkach. Tym lepiej dla mnie, jeśli postacie te, nie są idealne, a jak najbardziej zbliżone do zwykłego człowieka, gdyż łatwo się z takim bohaterem utożsamić.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Kiedy jest słaba i nie próbuje walczyć o siebie i o to, w co wierzy. Wkurza mnie też, kiedy bohater po prostu zachowuje się głupio, bezsensownie i nieracjonalnie.

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Ponieważ dużo czytałam i chciałam podzielić się moją pasją z innymi maniakami książek :)

26. Straszna książka?
Cóż... Przerażają mnie wszystkie horrory czy thrillery, więc jest to "Cmętarz zwierząt", który przyprawia mnie o ciarki, chociaż jeszcze całości nie przeczytałam.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Było to kilka miesięcy temu i spowodowała to książka "Był sobie pies". Piękna, ale i niezwykle wzruszająca, przy której wylałam całe morze łez, choć rzadko zdarza mi się płakać przy czytaniu.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Nie wiem czy ostatnia, ale zdecydowanie ta, która najbardziej na tą ocenę zasłużyła, czyli ponownie "Szóstka wron".

29. Ulubiony tytuł?
Rozumiem że nie chodzi o treść, tylko o tytuł sam w sobie. W takim razie moje ulubione to "Szóstka wron", "Król kruków" a także "Smok jego królewskiej mości".

30. Ostatnio przeczytana książka?
"Dwór cierni i róż"

31. Co teraz czytasz?
"Cudowny chłopak"

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Film to Sherlock Holmes, ale ostatnio oglądałam też serial Shadowhunters, jeśli można to zaliczyć.

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Sherlock Holmes. Jedna z najciekawszych i najbardziej intrygujących postaci, jakie widział świat. A poza nim, również Fred i George Weasleyowie. Chciałabym ich poznać osobiście i się czegoś i od nich nauczyć XD

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
Przede wszystkim byliby to Rick Riordan, Brandon Mull, Naomi Novik oraz Leigh Bardugo.

35. Ulubiona jedzenie do czytania?
Chipsy i czekolada.

36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
Świat z Harry'ego Pottera, Pery'ego Jacksona, Darów anioła, Wyspy potępionych lub Baśnioboru.

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Zdecydowanie nie chciałabym żyć w świecie Igrzysk śmierci, Szklanego tronu ani Szóstki wron.

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Kilka godzin temu XD

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Przychodzą mi na myśl jedynie wyzwiska wykorzystywane we "Więźniu labiryntu".

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Tak i to nawet całkiem sporo i kiedyś planuję wydać własną książkę.

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Peleryna niewidka

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Pałkarz. To byłoby idealne dla mnie. Nie dość, że chronię swoich, to jeszcze mogę przywalić przeciwnikom. Coś pięknego. Byłabym świetnym pałkarzem XD

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Przez serial "Shadowhunters" piosenki Ruelle już zawsze będą mi się kojarzyć z "Darami anioła".

44. Ulubiony podryw na książkę?
Brak

45. Użyłaś go kiedyś?
Nie

46. Ile masz książek?
Każecie mi to wszystko liczyć? Naprawdę? Niech wam będzie... Wracam za pół godziny, jak je policzę.
...
Jeśli się nie pomyliłam, to mam ich dokładnie 309.

47. Kogo tagujesz?
Taguję book_mol, bookstagram_livii, katherine_the_bookworm, julabooks, iambookishgirl, lilijka.books, alice.in.the.booksland, books.dream_

Zapraszam do wspólnej zabawy :D



Komentarze